Sinema Akademi

MEB'e bağlı ruhsatlı bir eğitim kurumudur.

Kişisel Gelişim Kursu Açma Şartları Nelerdir?

Milli Eğitim Bakanlığı Kişisel Gelişim Kursu Açmak İsteyenlerden Neler Talep Ediyor?

Kişisel gelişim kursları; gerek yetişkinlere gerekse çocuklara çeşitli hususlarda kendilerini geliştirme ve birikimlerini genişletme imkanı veren merkezlerdir. Ancak unutmamak gerekir ki kişisel gelişim kursu açmak için yerine getirilmesi gereken temel standartlar vardır. Bu doğrultuda kişisel gelişim kursu açma şartları Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanununda belirlenmiştir.

Peki kişisel gelişim kursu açmak için gerekli belgeler ve yapılması gereken işlemler nelerdir? Aşağıda kişisel gelişim kursu açmak için gerekenler konusunda detaylı bir biçimde bilgi vermeye çalıştık. Siz de kişisel gelişim kursu açma şartları hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız yazımızı incelemeye devam edin!

[widget-176]

Kişisel Gelişim Kursu Açmak İçin Gereken Zorunlu Alanlar – Kişisel Gelişim Kursu Açma Şartları 2022

Kişisel gelişim kursu açma şartları söz konusu olduğunda öncelikle taşınmazda bulunması gereken zorunlu alanlara bakmamız faydalı olabilir. Çünkü genel olarak MEB; deprem ve afet güvenliği açısından uygun olan taşınmazlara çoğu zaman kurs açma şansı tanımaktadır. Ancak bunun için dikkat edilmesi gereken konu; kurs merkezinde bulunması zorunlu olan alanlar ve özellikleridir. Bunları şu şekilde sıralayabiliriz:

  • En az 10 m2 büyüklüğünde müdür odası,
  • En az 8 m2 büyüklüğünde öğretmenler odası,
  • En az 15 m2 büyüklüğünde minimum 2 derslik,
  • Eğer programlarınız arasında uygulama gerektiren bir ders var en az 20 m2 büyüklüğünde uygulama sınıfı,
  • Kursiyerlerin ihtiyaçlarını karşılayacak büyüklük ve nitelikte bir kitaplık,
  • Kontenjanın 30 öğrenciyi geçmediği durumlarda en az 2, geçtiği durumlarda ise en az 4 ayrı WC ve lavabo.

Kişisel gelişim kursu açmak istiyorum diyorsanız bu şartları karşılayacak bir kurs ortamı düzenlemelisiniz.

Özel Öğretim Kurumları İçin Standart Yönergeler Nelerdir? – Özel Kurs Açma Şartları

Milli Eğitim Bakanlığı yönergelerinde kişisel gelişim kursu açma şartları diye ayrı bir yönergeden söz etmek mümkün değildir. Milli Eğitim Bakanlığı kişisel gelişim kurslarını da özel öğretim kurumları kapsamında değerlendirmektedir. Özel öğretim kurumları için belirlenen, kişisel gelişim kursu yönetmeliği olarak değerlendirilen temel standartlar şunlardır:

  • Sınıflar en az 16 kişilik kontenjana sahip olmalı,
  • Verilecek eğitimlere yönelik kitaplık yer almalı,
  • Okuma bölümü olarak ayrı bir kütüphane tasarlanmalı ve 30 metrekareden küçük olmamalı,
  • Sosyal alanlar bulunmalı,
  • Ders araları için teneffüs zamanları planlanmalı.

Yukarıdaki maddeler uygulanarak başvurunuzu yaptığınızda ve başvurunuz onaylandıktan sonra başarıyla kişisel gelişim kursu açma işleminizi tamamlayabilirsiniz. 

Kişisel Gelişim Kursu Açmak İçin Gerekli Belgeler Nelerdir? – Kişisel Gelişim Kursu Açma Şartları

Kişisel gelişim kursu açma şartları hakkında detayları belirttiğimize göre başvuru işlemlerine geçerken bulundurmanız gereken belgelere göz atalım. İşte kişisel gelişim kursu açmak için gerekli belgeler:

  • Kurucu veya kurucu temsilcisinin adli sicil beyanı,
  • Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde yayınlanan sözleşme,
  • Kurucu temsilcisinin işlem yürütme yetkisi olduğunu gösteren genel kurul ya da yönetim kurulu kararı,
  • Kurucu veya kurucu temsilcisinin imza sirküleri,
  • Eğitim binasına ait A3 ebatında 3 nüsha yerleşim planı ve yerleşim planı CD’si.
  • Eğitim personeli taahhütnamesi,
  • Tapu senedi nüshası,
  • Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından onaylanan ve tarafların imza sirküleri yer alan kira sözleşmesi,
  • Binanın güvenliğine ve dayanıklılığına dair teknik rapor,
  • Teknik raporu düzenleyen görevlilerin SİM belgeleri,
  • Teknik raporu düzenleyen görevlileri işyeri tescil belgeleri,
  • Sağlık müdürlüğünden alınan uygunluk raporu,
  • İtfaiye müdürlüğünden uygunluk raporu,
  • Kurucu veya kurucu temsilcisinin 1 adet vesikalık fotoğrafı,
  • Vergi levhası nüshası,
  • Kurucu veya kurucu temsilcisinin diploması,
  • Kurucu veya kurucu temsilcisinin hizmet cetveli
  • Yapı kullanma izin belgesi,
  • Okul müdürü iş sözleşmesi, adli sicil kaydı, adli sicil beyanı, hizmet belgesi, son görev yerinden ayrıldığını gösteren belge ve diploması,
  • İsim hakkı sözleşmesi, sözleşmenin taraflarının yetkili olduğuna dair belge, imzalayanların imza sirkülerleri,
  • Araç gereç listesi,
  • Dış cephe fotoğrafları,
  • Adres kayıt belgesi.

Kişisel Gelişim Kursu Açmak İçin Nereye ve Nasıl Başvuru Yapılması Gerekir?

Kendini her alanda geliştirmek ve profesyonellik kazanmak isteyenler için açacağınız kişisel gelişim kursu yukarıdaki şartları ve belgeleri hazırladığınızda mümkün hale gelir. MEB onaylı ve ruhsatlı kişisel gelişim kursu açmanız için geriye bir tek başvuru yapmanız kalıyor. Başvurunuzu nereye ve nasıl yapmanız gerektiği konusunu bilirseniz herhangi bir engeliniz kalmıyor. 

Kişisel gelişim kursu açmak için gerekli belgeler hazırlandıktan sonra kurs açma dilekçenizi yazmanız gerekiyor. Tüm belgeleriniz ve dilekçenizle birlikte valiliğe ya da kaymakamlığa başvuruda bulunabilirsiniz. 

Başvurunuzu gerçekleştirdiğinize dair size o günün tarihi bulunan bir belge veriliyor. Bu sürecin ardından 3 iş günü içinde başvurunuz değerlendirmeye alınır ve ardından onay beklenir. Onayı aldığınızda kişisel gelişim kursu açma işlemlerinizi tamamlarsınız.

Sinema Akademi’nin Franchise Sistemi Yardımıyla Tüm Süreçleri Kolayca Atlatabilirsiniz!

Kişisel gelişim kursu açmak istiyorum diyenlerin yukarıdaki şartları tamamlaması gerekmektedir. Fakat bu süreç sizin için uğraştırıcı geliyorsa Sinema Akademi’nin sunduğu Franchise sisteminden yararlanarak tüm süreci üstlenmemizi sağlayabilirsiniz. Böylece sizin uğraşmanız gereken belgeler ve başvurular tarafımızca hazırlanır, başvuru süreciniz yönetilir. 

Bu sistem sayesinde MEB onaylı ve 15 yıllık deneyime sahip kurumumuzla işbirliği içerisinde yer alır, düşük maliyetle tam donanımlı bir kişisel gelişim kursu açabilirsiniz. Kurumumuz sizin yerinize binanızın güvenlik şartlarını karşılamasını, dekorasyonunun yapılandırılmasını, personelinizin eğitim almasını, ders içeriklerinizin ve programlarınızın oluşturulmasını sağlar. 

Ayrıca eğer talep ederseniz web siteniz ve sosyal medya çalışmalarınız tarafımızca hayata geçirilir. Geleneksel ve dijital alanlardaki tüm reklam ve tanıtım süreçlerinizde de desteğimizi sağlarız. Kursunuzun duyulmasını ve erişilebilir olmasını istiyorsanız bu hizmetlerden yararlanabilirsiniz. Detaylı bilgi ve başvuru için Sinema Akademi ile iletişime geçebilirsiniz. 

Yorum Yap

Bilgi Al
Bilgi Al +90 (850) 532 30 40